Com funciona

Com funciona la web del SILM- Sistema d’Intercanvi Local de Meliana?

1. El primer pas és inscriure’s com a membre del SILM: http://www.community-exchange.org/docs/join2.asp?xid=SILM Quan entres se't presentaran les condicions i termes del SILM. Llegeix-los i accepta’ls per a poder registrar-te.

Hauràs d'omplir el formulari amb les dades que et sol·licitem i, sobretot, no t’oblides de posar almenys una oferta de béns o de serveis. Atés que és un sistema d'intercanvi, és important que oferisques alguna cosa o algun servei. Els registres que no incloguen ofertes, no són processats.

El SILM opera en un sistema de crèdits del qual es manté un registre en una base de dades centralitzada que actua com a banc. Aquests crèdits es comptabilitzen en la nostra moneda: el ECO que abreviarem com a EC. Per a poder tenir una referència de valoració li hem assignat un valor amb paritat amb l'euro: 1 EC = 1 €. Tots els preus han de ser en ecos. S'admet una combinació de ecos i euros però aquests últims no poden mai superar el 50% del valor de la transacció.

Ompli almenys un camp del registre d'ofertes. Podràs editar-lo i afegir-ne més quan ja tingues el teu compte operatiu.

Quan acabes, no oblides clicar: “Submit”

2. Als pocs dies rebràs un correu on et facilitarem el teu número de compte i la contrasenya. Revisa la safata de correu brossa/span ja que hem detectat que alguns correus desvien els primers missatges del SILM a aquesta safata. Si és el teu cas, recorda marcar-lo com a no brossa/no es span.

Si passats uns dies no has rebut cap correu, posa't en contacte amb l’administració del SILM (silmeliana@gmail.com).

3. Per a entrar al teu compte entra en la pàgina web de CES: http://www.community-exchange.org/index_es.asp En la barra superior, tens l'accés per a membres registrats. Introdueix el número de compte i la contrasenya que t’hem facilitat i accediràs a la teua pàgina personal.

Hi ha dos menús a la teua pàgina personal:

Menú horitzontal, és visible tot el temps i proporciona informació sobre el mercat d’intercanvi i l’accés al teu compte: pots buscar informació per usuaris, ofertes, demandes, veure i entrar als grups i a les estadístiques.

Menú central, (aquest menú deixarà de funcionar en breu perquè s’estan fent modificacions i la majoria d’aquestes opcions ara estan al desplegables del menú horitzontal) que canvia segons les alternatives sol·licitades i proporciona informació sobre el sistema comptable:

  • Operacions de venda: a nivell comptable s’utilitzen els núms. 1, 2 i 3 per a fer apunt comptables de vendes realitzades. Per a passar un pressupost (no entra en el sistema comptable) utilitzeu el núm. 6. La resta (núms. 4 i 5) estan en fase experimental.
  • Operacions de compra: recomanar un venedor/subministrador, acceptar un pressupost o fer una comanda.
  • El meu compte: informació sobre les teues transaccions
  • Diversos: factures, xecs i rebuts per a imprimir.

4. “El meu compte”: tens l’accés al teu compte al menú horitzontal. Ací pots: canviar la contrasenya, l'idioma de la interfície, les dades que vols que siguen visibles, afegir una foto... El primer que has de fer és revisar les teues dades i canviar la contrasenya. Recorda clicar sobre “Desa/envia actualització”, si no ho fas les dades que has afegit o modificat no quedaran gravades.

A la part de baix, tens informació sobre les teues ofertes i demandes, recomanacions, avisos, etc.

Et recomanem que navegues pel programa per a familiaritzar-t'hi.

El programa original de CES està en anglès. La major part de la informació necessària per a operar està traduïda al valencià o al castellà però et pots trobar parts que encara estan en l'idioma original. La nostra intenció és traduir tot tan prompte com siga possible, però si alguna pantalla et dóna problemes, t'agrairem que ho comuniques als coordinadors per a poder traduir-la abans que altres.

Si tens qualsevol problema o dubte en l'operativa, envia un correu o telefona els coordinadors, tens els detalls de contacte al final d’aquesta pàgina.

5. Bé, ara ja pots començar a fer intercanvis.

Revisa les ofertes d’altres membres (menú horitzontal: ofertes) per si hi ha alguna cosa que t'interesse i recorda que no cal que tingues un saldo positiu per a començar a comprar o sol·licitar serveis. El SILM no sols permet endeutar-se, sinó que és part del seu funcionament normal, un compte en negatiu sols indica un compromís de retornar serveis a la resta del grup en el futur.

Si el que necessites no ho trobes al SILM, pots posar una demanda i veure si algun membre té el que busques: pots fer-ho des del teu compte o des de la pàgina de demandes.

6. Quan localitzes algun bé o servei que t'interesse, posa't en contacte amb el membre que l'ha oferit: pots fer-ho per telèfon o utilitzant les opcions que hi ha a la dreta sota el nom del membre que fa l’oferta al llistat d’ofertes:

  • Enviar consulta sobre aquesta oferta (en aquesta opció li estàs enviant un correu)
  • Comprar
  • Enviar a un amic/ga
  • Notificar una oferta no vigent/inadequada

7. Quan arribeu a un acord i el servei o bé s'ha intercanviat, hi ha dos opcions:

  • el venedor et presentat un rebut físic que després s’introduirà al sistema comptable, o 
  • es pot introduir el càrrec directament al sistema comptable.

Al SILM sempre és el venedor o subministrador d’un servei el que introdueix els càrrecs al programa i el programa efectuarà els apunts corresponents en el compte del venedor (en positiu) i en el del comprador (en negatiu). A partir d’ací el programa anirà afegint o restant ecos del teu compte a mesura que vages fent transaccions amb altres membres.

Us recordem que el programa aplica automàticament a totes les transaccions una taxa en ecos del 4% pel manteniment administratiu, que s’aplica tant al venedor com al comprador (seguint les recomanacions de CES, hem decidit mantenir aquesta taxa que podrà ser revisada en un futur si els membres del SILM ho considerem necessari).

Aquells membres del SILM sense accés a Internet hauran de sol·licitar a l’Administració rebuts impresos i, cada cert temps, presentar-los als coordinadors perquè els introduïsquen al programa. També hauran d'informar els coordinadors de les ofertes i demandes que volen anunciar i de tota la informació necessària per a mantenir els seus comptes tan actualitzats com siga possible.

Bé, esperem que aquesta informació siga suficient, però de qualsevol manera si et sorgeix cap dubte, no t’aclareixes, vols suggerir alguna cosa, etc., tens a l’administració del SILM a la teua disposició.

Benvingut al SILM i bons intercanvis.

L’Administració del SIL – Meliana

silmeliana@gmail.com
Dani: 620225715
Rosa: 696494592



Introducció al SILM  |  Com funciona la web  |  Condicions i termes  |  Preguntes i respostes




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada